fredag 22 oktober 2010

Äntligen!

Igår blev vi klara med "kvinnogörat" på vinden.
Vi har i några veckor stått på knä där uppe med munskydd och handskar för att ta bort alla golvbrädor och skiten under. Där kunde man hitta mycket saker. Mest skit dock!
Kan tänka mig att det blev ca 65 säckar.
Nu är det männen som får ta över där uppe.

Igår påbörjades toaletten på övervåningen.


I gästrummet har det också hänt saker



Vindstrappan försvann när vi var uppe på vinden.
Tur att vi är så smidiga så vi tog oss ner ändå :)



Här kommer det nu blir förråd, vi kommer ha en vindslucka istället.
Vet inte riktigt hur dom tänkte när dom byggde in halva fönstret?!


Vedförrådet är påfyllt. Det blir mycket ved när man river väggar, vilket är bra eftersom vedspisen är min bästa vän.
Jag hoppas att kakelugnsnissen kommer snart så det blir lite mer värme i huset.

Kram!

PS. Jag tror jag har lyckats ganska bra med övertalningen om köksön, är inte säker på att jag är helt klar än. Men det närmar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar