måndag 24 januari 2011

Farligt...

Ja, att det är farligt att renovera hus har vi fått lära oss i helgen...

Sambon fortsatte i köket och la asfaboard mellan bjälkarna. Isoleringen var ju ett jobb för mig tyckte jag.
Precis innan jag balanserade ut på bjälkarna så sa P: Akta så du inte trillar ner nu. Trillar man ner så hamnar man här:



Jag svarade lite kaxigt: Trilla inte ner själv!
Hmm kanske inte skulle varit så kaxig för 30 sekunder senare så hade jag råkat kliva på asfaboarden och trillat rakt ner i källaren.
Som jag skrev i förra inlägget så har vi ju en jacuzzi där nere av tövatten. Ganska uppfriskande....

Som tur var så hände inget allvarligt. Men så här kan man se ut på höften om man trillat 2,5 meter och landar på den :)



Så här fint var "golvet" innan jag trampade fel.



Och nu ser det ut så här efter att duktige sambon lagat och fixat.


Vad tycker ni om de fina frukttapeterna hon haft i hallen? ;)

Mamma och pappa har varit och hjälpt oss i helgen, väldigt uppskattat som ALLTID! Mamma och jag var några vändor på tippen så trädgården är inte lika färgglad av sopsäckar som innan.

Pappa fortsatte på övervåningen och i trappan. Garderoben ovanför trappan är påbörjad.



Och så till det finaste tror jag!!! :D Ett nytt fönster!


Vitt är bättre än brunt va? :)

Tjippohej!

1 kommentar:

  1. Å aj aj aj! Fy va otäckt, ta det lugnt i fortsättningen, tur i oturen att du inte slog dig värre.

    Håller med om fönstret, mkt finare med vitt :)

    SvaraRadera