söndag 16 januari 2011

Tö...

Nu har det blivit plusgrader på Höglandet. Ingen var gladare än jag fram tills jag kom till huset. Bakom vårt lilla "torn" har det samlats massa snö och när den började smälta så rann det in. Blött, blött, blött.
Jag hoppas att plåtslagaren kan få tummen ur och komma och fixa plåten snart som ska vara där. Efter lite skottning på taket så slutade det i alla fall att droppa in.

Nu till lite positivt!
I fredags kom våra nya fönster!!
En stor lastbil, som knappt kom in på vår återvändsgränd, kom på förmiddagen med massa fina saker.


Jag stod och log medan chauffören jobbade. Försökte snacka lite danska med honom men det gick sådär.

Han lämnade oss i alla fall med detta



Eftersom jag inte är nån Magnus Samuelsson så hade jag inte en chans mot fönsterna. P kunde sluta lite tidigare och tillsammans lyckades vi få in dom på tomten.


Med hjälp av bästa grannen har de nu kommit in i huset så de slipper tövädret.

Vi har även dragit upp näst intill hela köksgolvet. Tur var väl det. Balkarna i golvet var inte att leka med, det blir nytt och fräscht.



Man hittar mycket fina råttbon i all sågspån. Verkar dock inte som de varit där nyligen, känns skönt.

Kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar